Üzlet és az asztrológia

Itt az év vége, a számvetés ideje, amikor mindnyájan átgondoljuk mit tettünk és nem tettünk meg ebben az évben, milyen eredményeket értünk el és milyen veszteségeket szenvedtünk eközben. Nemcsak tervezzük, hanem kutatjuk is a jövőt, búvárkodunk a neten, olvassuk a megszámlálhatatlan mennyiségű asztrológiai előrejelzést, a felénk tartó gazdagság és boldogság hírnökeit keresve bennük.

Adódik a kérdés. Van-e ennek a sok általános előrejelzésnek hatása a gazdaságra? Mit profitálhatnak ebből azok, akiken sok ember sorsa múlik, a cégvezetők? Egyáltalán figyelnek-e rájuk, akár csak a szórakozás forrásaként tekintve őket, vagy csak legyintenek az egészre? Vajon hány százalékuk használja az üzletben azt a titkos fegyvert, azokat a máshonnan nem megszerezhető információkat, amiket egy hozzáértő a cég horoszkópjából könnyedén kiolvas?

Itt máris megállhatunk egy pillanatra. Kit nevezünk „hozzáértőnek”, akire valóban rábízhatjuk magunkat? Mit jelent egyáltalán maga az üzleti asztrológia fogalma? Milyen ismeretekre van szükség, hogy megválaszoljuk azt a cseppet sem egyszerű kérdést, hogy adott évben, egy vezető mit tud kihozni egy adott cégből? Mikor lépjen és mikor várjon, milyen stratégiában gondolkodjon a maximális üzleti haszon érdekében? Na, ez az, amit nem találunk meg az általános előrejelzésekben, hisz ez komplex gondolkodást igényel, és teljesen egyedileg kell minden apró összetevőt figyelembe venni. Nem elég hozzá jó asztrológusnak lenni! Fontos, hogy közgazdaságilag is értsük ezt az egészet, emellett legyünk egy kicsit marketingesek, vállalkozásfejlesztők, bankárok és pszichológusok.

Az általunk felvázolt üzleti modell annyira új, hogy sokáig magam is másként definiáltam az üzleti asztrológia fogalmát. Sok mindent beleértettem, ami nem az, és sok mindent figyelmen kívül hagytam, amivel pedig foglalkozni kellett volna. Végül összeállt egy olyan komplex modell, mely a gazdasági élet szereplőinek valódi információt és perspektívát nyújt a döntéseihez, hiszen tudjuk, hogy az idő a legfontosabb tényező az üzletben és nincs idő kikísérletezni a legjobb megoldást sem humán erőforrás, sem a tényleges tevékenységi kör, sem a stratégiai lépések időzítése tekintetében.

Kezünkben van tehát az összes információ, amivel víziónk szerint segíthetjük mindazoknak a vállalkozásoknak a vezetőit, akiknek határozott törekvésük, hogy az üzletüket növekedési pályára állítsák és elég nyitottak a világra ahhoz, hogy tudják, az üzlet összetevői nem állnak meg a számoknál. Hisszük, hogy ezzel hatással lehetünk a magyar gazdaság egészének felemelkedésére.

Hogy mindezt hogyan képzeljük el, azt elolvashatják  a cikksorozat következő részében.