Üzleti asztrológia a gyakorlatban

Az Üzleti Asztrológia az alkalmazott asztrológia témakörébe tartozik. Bár a piacra frissen bekerült, átlag asztrológus a célcsoportja meghatározásánál még mindig a Mindenkit és Bárkit részesíti előnyben, az asztrológusok zömének megvan a maga kedvenc területe és érezhetően elindult egy tendencia a szakosodás irányába. Kíváncsi voltam, mennyiben érinti ez a tendencia saját szakterületemet, az Üzleti Asztrológiát. Körülnézve az Interneten, mit ért a szakma Üzleti Asztrológia címszó alatt, a következőket találtam:

  • Személyzeti tanácsadás, állásinterjúkhoz kiegészítő elemzés készítése  
  • Munkahelyi sikerek és problémák kérdésköre, megfelelő munkakör kiválasztása
  • Vállalkozásindítás témaköre, időzítése, üzleti társulások vizsgálata

Ezek a területek érintik ugyan az üzleti szférát, a vállalkozásokat, mégsem nevezhetjük valódi üzleti asztrológiának, mert annak csak kis szeletét alkotják. Nem mutatnak komplex, valódi képet a cégvezetőnek, mindössze alátámaszthatják egy-egy területen a döntését, vagy a véleményét. A valódi üzleti asztrológia küldetése a gazdaság segítése, a cégvezetői döntési folyamat előkészítésének kiegészítése olyan szempontokkal, amik az eddigi gyakorlatban nem merültek fel. Az üzleti asztrológia komplexen tekint egy vállalkozásra, úgy ahogy a cégvezető még sosem nézte, új szemléletmódot hozva be a cégvezetői döntési folyamat előkészítésébe. Ez a kép lehet egy natúr pillanatfelvétel, fotosop és rózsaszín szemüveg nélkül, vagy lehet egy minden részletében kidolgozott, komplex kép is, attól függően, hogy a vállalkozásnak adott időpontban, egy adott életszakaszban épp mire van igénye. Ezek a képek az idők folyamán változnak, érdemes tehát időről időre elkészíteni őket.

Mindig csodálkozom, amikor olyan hirdetések jönnek szembe az Interneten, amelyek üzleti problémákra általános megoldásokat kínálnak. Vajon lehet-e általános tanácsok alapján döntéseket hozni, projekteket indítani, vagy lemondani, szervezetet változatni, anélkül, hogy pontosan ismernénk a körülményeket, beleértve az energetikai környezetet is. Vagy nézve a másik oldalát, anélkül hogy nem ismerjük a pontos mérőszámokat, a cég mutatóit, az árbevétel szerkezetét és nagyságát, és nem vizsgálja meg egy szakember az előkészületben lévő projekteket. Én azt gondolom, felelősen információkat adni csak a körülmények komplex ismeretében lehetséges, amikor együtt látjuk a számokat, a hangsúlyokat és céget körülvevő energiákat. A fejlett gazdasággal rendelkező országokban egyáltalán nem szokatlan, az asztrológiai képletekből kiolvasható energetikai információkat is számításba venni a cégvezetői tanácsadásnál. Amint fentebb említettem, valamilyen szinten elindult ez már nálunk is, hiszen pl. egy-egy álláspályázat kapcsán egyre inkább vizsgálják a jelentkező születési dátumból kiolvasható tulajdonságait, beleillését a cégbe, a módszer általános elterjedéséhez azonban időre van szükség. Ennek oka a cégvezetők hozzáállásában és a módszer általános megítélésében rejlik. Az üzleti élet szereplői között van egy réteg, aki kizárólag saját megérzéseit követi, mások igyekeznek számokkal alátámasztani a döntéseiket tudván, hogy annak következményeit évekig viselni kell. A cégekről és a vezetőkről történő képalkotásnak, a szükséges változások vizsgálatának van egy általánosan elfogadott eszköztára, amit a hivatalos vezetői tanácsadó cégek képviselnek. Coach-ok, marketing szakértők, HR szakértők százai vesznek részt a vezetői döntések előkészítésében. Van azonban itt egy rejtett piac, amiről az érintettek nem beszélnek, mert féltik a presztízsüket. Ez a piac az ezoterikus információkon alapul. Sok vállalkozó, cégvezető, aki a „magánéletében” hisz benne, pénz-és cégügyeiben is szívesen kéri ki látók, jósok, kártyavetők tanácsát, illetve sokan fordulnak asztrológushoz. Tartja magát a feltételezés, hogy ez inkább a női vezetőkre jellemző, találkoztam azonban már férfi cégvezetővel is, aki elismerte az asztrológia évezredes tapasztalatát és a cégügyeit érintő kérdésekben is rendszeresen kikéri asztrológusa tanácsát. Ennek elterjedése, általánossá, majd természetessé válása lenne a cél, sok múlik azonban az ügyfél által megkeresett asztrológus szakértelmén, hozzáállásán. Mint tudjuk, a szakma képviselőinek száma viszonylag magas, a képzés nem akkreditált és bárki számára elérhető akár online, ez nem segíti a szakma presztizsének emelkedését. Pedig az üzleti asztrológiában is lehet olyan professzionális megjelenésű, komplex anyagot összerakni, ami a magukat racionálisnak mondó cégvezetők tiszteletét is kivívja, legalábbis a gyakorlat ezt mutatja.   Ehhez az kell, hogy az asztrológus legyen egy kicsit közgazdász is, legyen némi piacismerete, rálátása a marketing, a vállalkozásfejlesztés, a finanszírozás kérdéseire, mindemellett az emberi lélekről sem feledkezzen meg. Ennek az átfogó szemléletmódnak az átadása lehet az asztrológus továbbképzés egy szelete a továbbiak során, az elemzések profi elkészítése pedig egy szakmai team együttműködésének eredménye.

Egy komplex üzleti elemzést két részre lehet bontani. Egyik része maga az asztrológiai szempontok szerinti elemzés. Másik része a racionális agynak szól, az utóbbi évek mérlegadatai, a hazai és nemzetközi tendenciák figyelembe vételével, olyan szemmel, ahogy a könyvelő sosem fogja elmondani. Javaslatot teszünk az üzleti tervet illetően is, mind annak realitását, mind a fejlődés finanszírozhatóságát, mind az egyes lépések időzítését megvizsgálva. Kiegészítjük ezt az iparági elemzéssel és az üzlet kiterjesztésének a lehetőségével. Az asztrológiával kiszámítható időzítésen sokszor a legújabb ötletünk sikere, vagy kudarca is múlhat, akkor is, ha minden szakmai szempontnak megfeleltünk. Az elemzés során önálló entitásként tekintünk a vállalkozásra, amit körbejárunk fizikailag is, kiszűrve a szembetűnő energetikai hibákat, majd megvizsgáljuk a cég horoszkópját és összevetjük a döntéshozók horoszkópjával. Ennek eredményeként kirajzolódik a cégről egy általános kép és előkerülnek a rejtett tartalékok, mint ahogy az elkövetkező időszak során figyelmet érdemlő feladatok is. Ezáltal ügyfelünk lépéselőnybe kerül a konkurrenciával szemben, aki ezeket a szempontokat még „tudománytalannak” tartja és megmosolyogja. Business Fore Casting vizsgálataink során tehát három fő szempontot veszünk figyelembe, a vállalkozásfejlesztési, asztrológiai és management profilból kiolvasható információkat.  

Az eredeti cikk ezen a linken található: http://astronovum.hu/gyurki-erika/uzleti-asztrologia-a-gyakorlatban/